![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
|
Maskinen var trädd när jag köpte den, så det borde ju vara rätt både nål och tråd. Ska sy och fota i dag så kanske vi kan hjälpas åt och lösa problemet.
så det äntligen kan bli julefrid och att cpn´kan få bo kvar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Ja vi skall nog få ordning på den för jag lovar dig att det är en riktigt rolig maskin när den fungerar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Det skadar inte att prova att byta nålar och trä om. Inte alltid handlarna kan alla deras maskiner och kan också göra fel. Coverpron är väldigt känslig på om en nål blivit stött även om det inte syns med blotta ögat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Så här ser det ut!!!!!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Så fick min vännina också sin söm, men det är en inställning på trådspänningen, den varierar från tyg till tyg. Vi fick prova oss fram och tillslut hittade vi inställning som passade till just det tyget, sen håller jag nog med om nålbyte, maskinerna är väldigt känsliga med nålar. Du kan t o m prova med stretchnålar i maskinen, det använder jag jättemycket. En annan sak har du overlook tråd nu när du syr? Lycka till, vi skan nog få maskinen att fungera.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
Ska jag öka eller minska trådspänningen, och på vilken tråd????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
Du ska spänna trådspänningen.... tror det är på trådrulle 3 och 4 men är inte riktigt säker. Börja på dom, vill minnas det var det jag gjortde på min vänninas maskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
Testa att byta tråd! Min CP är känslig med vilken tråd den vill ha...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
Den svarta tråden som satt i min maskin när jag köpte den var helt omöjlig att sy med. Byt till någon annan tråd och se om inte det hjälper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
Hör av dej till försäljaren, dom har support på sånt här
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
Tack för alla tips!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:15.