![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Ställbar provdocka
Nu har jag väntat mer än en månad på min provdocka från Ingelise - ifredags ringde dom o sa att dom inte visste när de skulle få leveransen från england....är det nån som har ett tips om var jag kan köpa en provdocka nån annanstans ...jag vill ha en med både höfter o ben ...ställbar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad tråkigt! Jag har köpt min provdocka på
http://www.bergman-johansson.se/ den levererades dagen efter jag beställt den, eller om det tog två dagar, jag minns inte, men fort gick det! Den har ju inte ben, men å andra sidan så kan man ju ställa in rygglängden på den, (det tror jag inte att man kan på Ingelises, eller?) annars är det ju lätt att höfterna kommer på fel höjd, om man inte råkar ha precis samma mått som dockan! Fast det är svårt för att inte säga omöjligt att hitta en docka som stämmer precis med ens egna mått tycker jag. Hoppas att du hittar en bra docka! Maria |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tråkigt at behöva vänta. Om du inte bestämmer dig för att köpa dockan någon annanstans så tycker jag att du ska berära kompensation. Antingen att du får typ 10-20% rabatt på priset eller att du får varor motsvarande rabatten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
jag ska kolla sidan! Tack för den Maria!
och kanske har du rätt om det där med rygglängden - det är nog viktigare faktiskt än ben på dockan.
Önskar jag var så där självsäker som kund Alvan! Det är jag inte....men borde vara det. Ska berätta sen om jag hittat nån docka. Hälsn Heléne |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
åh...inga priser hittade jag....
vad betalade du? Och kan man ändra sina kroppsmått alls på dem? Jag håller på och gå ner från en 46a - är nu en 44a och ska stanna på en 42a - dvs min målvikt!.....Heléne
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag brukade inte heller vara det. När jag började klaga så gjorde jag det rätt försynt. Jag sa liksom i förbi farten ungefär "man borde få nån slags rabbatt nu när det är så försenat". Antingen så nappade de på det eller så lät de bara kommentaren rinna ut i sanden. Om man då inte är på humör eller inte vågar så låter man det bara vara. Gör ett litet försök du kan inte få mer en nej.
Lycka till hur du än gör. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har för mig att jag betalade ca 1700 kr plus frakt på ungefär 150. Man ser inte priserna förrän man har fått ett lösenord och loggat in sig. De har många olika dockor, en del går tydligen inte alls att ändra, men den jag köpte heter Provdocka Universal, den ställer man in flera olika mått på. Den är tygklädd också, och har en kjolmätare (som jag ännu inte använt...).
Man kan ändra på rygglängd, halsvidd, bystmått, midjemått och höftmått. Det blir ju ens egna mått men man ser ju inte riktigt ut som dockan gör ändå! Den har tex mindre bröst än vad jag har, vilket innebär att när bystmåttet stämmer så är hon bredare precis under bysten, men det funkar ju ändå. Jag har inte använt min provdocka så väldigt mycket än, men hittills är jag nöjd med den. Bra gjort att gå ner en hel storlek, det blir många centimeter det! Maria Senast redigerad av Mariamia den 2005-08-21 klockan 15:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
"Stoff och Stil" har förresten också provdockor såg jag nu när jag slog upp min katalog! De kostar 1449 kr (plus frakt). Men det verkar vara samma inställningar som den andra, fast lite andra måttintervall. Inga ben där heller.
/ Maria Ps jag har också en Janome 4800 som jag syr på! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Hej
Här är en bra sida http://www.peggymorgenstern.de/ Det finns många olika sorters provdockor. Jag har thermobüste.Det är den provdocka jag tycker passar mig bäst eftersom jag inte är stöpt i modell "standard". Den är ganska bra om man bara ska använda den tii sig själv, nackdelen är dock att nätmaskorna är för stora så det blir svårt att forma runt bysten och ärmhål. Mvh Mariette |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag har en!
Hej!
Jag har en bra och helt oanvänd provdocka att sälja. Vilka storlekar behöver du? Den här är modell större. Maila mig om du är intresserad! mifflan_g@hotmail.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
en storlek och Janome 4800!
Hej!
Och tack för alla tips - kanske det lyckas nu! Ja...det blir många cm - vilket är kul och en sporre!!! Att gå bort dom med stavar är en hit - behöver inte ens ändra kosten särskilt. Janome är suverän! Nu har jag övertalat min 16 åring att köpa en oxå - hon bor hos sin pappa numer. Det här är min andra J och köpt i norge. Hälsningar Heléne |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:56.