![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Jag brukar ha min trådspänning på 4, 4, 4, 3 när jag syr i stummare tyger såsom interlock. Är det tunnare trikå såsom singeljersey med lycra så drar jag ned den högre till 2 (mao 4, 4, 4, 2. Till skillnad mot andra jag diskuterat inställningar med så har jag mitt pressarfotstryck rätt så löst. Testa, testa och testa dig fraam. Maskinen är rätt känslig och får jag hoppstygn på kantband så har jag oftast glömt att ställa tillbaka den högra inställningen från 2 till 3.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tusen tack för alla tips!!
Nu ska jag prova=) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tror inte på att ha olika trådspänning på nåltrådarna då kan det bli snett. Jag tyckte att 4 4 4 3 gjorde sömmen för stum så jag drog ner till 3 3 3 2 vilket funkade perfekt. Hade inga problem med sömmen efter det
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Är bara så himla nyfiken - hur har det gått med din maskin? Ligger den ute i snön eller får den fortfarande sina chanser?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag ger snart upp och kastar ut den i en snödriva. Har haft den i ´2v och inte sytt en enda bra sömm. Provar och provar men kommer ingen vart. Översidan är ok, men undersidan ser ut som hej kom och hjälp mig!!!!!!!
Den är omträdd, tråden har klickat i mellan brickorna. Kan det vara någon annan inställning???? HJÄLP JAG BLIR TOKIG. Finns snart en maskin mindre i mitt syrum ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Har du bytt nålarna?
Byt nålarna, dammsug igenom maskinen ordentligt och trä om den. Vad använder du för tråd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Kom på en sak till. Har du rätt sorts nålar i den? Det ska vara sk EL nålar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:14.