![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |




|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#35 | |
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 97
|
Citat:
Är det fortfarande problem med leveranser av Janome från SMD? Ni som fått information om orsak i sin helhet kan kanske tolka vad EUkonsument svarade mig och ev gå vidare om det finns skäl till det. "Reglerna om fri rörlighet för varor och tjänster som du syftar på är regler som förpliktar EU’s 27 medlemstater att undanröja hinder för denna rörlighet. Det handlar inte om regler som tvingar ett företag att ingå avtal med konsumenter. Det råder marknadsekonomi inom EU, och därmed också avtalsfrihet – företag och konsumenter har lov att själva bestämma om de vill ingå avtal med varandra eller inte. En viss gräns till avtalsfriheten kan vara reglerna om fri konkurrens, de kan förbjuda en tillverkare eller importör att vidta åtgärder som hindrar ett annat företag att vidaresälja produkter inom EU eller som föreskriver ett viss pris som snedvrider konkurrensen. Misstänker du att så är fallet med dessa symaskiner, bör du anmäla det till konkurrensverket, ett annat ställe där du kan anmäla misstänkta handelshinder är SOLVIT." |
|
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:58.