![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Du anmäler med hjälp av den röda triangeln nere till vänster i inlägget.
Jag särskriver ibland, det är inget jag gör med vilje utan beror på dyslexin. Tror inte någon särskriver med vilje ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Hur jag än har kollat så kan jag ändå inte se någon triangel. Letar jag på fel ställe kanske?
Citat:
Det mitt påpekande gällde är att söktjänsten inte hittar ordet "advents kalender" pga särskrivningen. Särskrivna ord ställer också till andra problem då det förändrar det svenska språkets olika ordsammansättningar och nyanser när det gäller uttal och innebörd. -----8<---------- Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär. Taget från www.skrivihop.nu /ElisabethS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Bifogar en bild där du kan se var triangeln är.
Visst kan särskrivning ställa till det i detta sammanhang, men istället för att ändra någon annans inlägg så kan ju du söka på ett annat sätt. När du söker kan du ju t ex använda * i början eller slutet av ett ord för att hitta alla former av det. Sök på advent* så får du upp alla inlägg som innehåller ord som börjar på advent t ex advents kalender, adventsljustake m. m. Jag skulle uppskatta om det fanns en knapp för att kolla om mitt inlägg är rättstavat (slipper klippa och klistra då, även om jag numera sällan stavar fel). Tyvärr så hittar inte många rättstavningsprogram särskrivningarna, orden i sig är ju inte felstavade. Jag vet precis varför man inte ska särskriva, problemet är bara att jag inte SER att jag särskrivit. Precis som du kanske inte ser triangeln ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
Kanske men jag kan fortfarande inte hitta triangeln? Kolla på min skärmdump. Jag kan banne mig inte hitta någon triangel. Kan du?? Och särskrivning är ett otyg. Oavsett vilken förklaring man ger. Det ställer till rejäl oreda i det svenska språket. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
Fast nu fungerar det. Jag tillät inte skript helt enkelt. Den funktionen fick jag sätta på när jag skulle bifoga bilden. Ha, problemet är löst. En sådan knapp ska nog finnas som standard anser jag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Ska man anmäla den sidan med det felet så går det inte enligt meddelandet som står när man använder triangeln.
-----8<-------- Notera: Detta skall ENBART användas för att rapportera spam, reklammedelanden och problematiska (trakasserande, störande, eller oförskämda) inlägg. -----8<-------- Så ni madar som läser det här, för det gör ni hoppas jag. Kan ni fixa till särskrivningen är ni snälla. Sen undrar jag hur vi kan komma i kontakt med Madarna på ett enkelt sätt. Det är också konstigt att ingen av de ansvariga kommit med några synpunkter på mitt inlägg. Var håller ni hus? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
admin
|
Särskrivning är ingen stor grej, men det går bra att rapportera via den vanliga funktionen. Vi får väl justera texten.
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
admin
|
Tips: om man använder Firefox finns möjlighet att ladda ner en svensk ordbok och få rättstavning den vägen. Den kollar dock inte meningsbyggnad och grejar inte en särskrivning såsom "advents kalender", men däremot "sär skrivning".
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:25.