![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Hej,
har följt smockinläggen med intresse, köpte nämligen ett velourtyg för ett tag sedan och tänkte göra en klänning. Men vet inte hur jag ska göra med undertråden, för att fixa trådspänningen. Tänkte därför testa att sy zigzag över tråden. Återkommer när jag funnit en stund med tålamod för att testa mig fram istället för att sy på färdigt projekt.:-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vill man sy med resårtråd är det på spolen man ska ha den. Man behöver då lossa lite på skruven för blecket som håller trådspänningen på spolkapseln.
Syr man däremot sicksack över tråden gäller det att det är hållbar tråd så den inte slits av när man drar i resårtråden eftersom den är lite "rivig"! Och framförallt; använd alltid färsk tråd eftersom den går av väldigt lätt när den är gammal/torkad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() hur jag reglerar undertrådsspänningen på min maskin, det är ingen spolhållare. Dags att ta fram instruktionsboken.
Tack för tipsen. Får se vilken teknik jag använder. Har äntligen börjat förstå att man måste öva på olika grejer innan man kör i skarpt läge |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:01.