![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sticka blommor?
Hej!
Jag hittade en underbar mössa, och nu vill jag göra en likadan: http://img109.imageshack.us/img109/5...hfq1qaqkm9.jpg Det är speciellt blommorna jag gillar <3 Jag kan sticka lite halvt, men inte så bra. Virka kanske är lättare? Någon som vet hur man gör eller har någon länk till en hemsida med förklaring? ![]() Tack på förhand! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
sök på google virka blommor så får du upp massor av tips. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
På garnstudio.com finns det flera mönster på virkade blommor. Måhända är de inte lika fylliga som de på bilden men det kanske kan vara ett ställe att börja på.
http://www.garnstudio.com/lang/se/op...&sort=datedesc 0-115 (i första länken) tyckte jag var väldigt söt. http://www.garnstudio.com/lang/se/vi..._id=39&lang=se |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
fast egentligen så ser dom ju stickade ut..
men hur fasen gör man det? genom att sticka remsor som man fäster i form av en stjärna? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag tycker att de ser väldigt virkade ut. Blommorna på den här ponchon blir riktigt fylliga, delvis för att det är ett tjockt garn i och för sig. Bild finns i mitt album. Tyvärr är det inte heller där någon närbild på blommorna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Röstar också för att blommorna är virkade. Man ser ju tydligt att den bruna blomman är uppbyggd av stolpmaskor. Det du tycker är stickad är förmodligen sista varvet som kan se ut som räta maskor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
för min första spontana tanke är att det definitivt är virkade blommor. vem skulle lägga vilken tid det nu hade kunnat ta att sticka blommorna? är det ens möjligt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack så mycket för länkarna! Virka verkar vettigast
![]() Jag kan inte virkspråket... Vad betyder * 1 fm om ringen, 3 lm ,* upprepa *-* totalt 3 ggr och avsluta med 1 sm i första fm i början på v = 3 lm-bågar. ?? Är helt nybörjare på virkning så... Finns det någonstans man kan hitta en översättning? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det betyder
1 fast maska om ringen, 3 luftmaskor eftersom det står * på båda sidor om raden ovanför (i din beskrivning, jag har inte skrivit ut dem) och det sen står upprepa *-* så betyder det att du ska göra detta totalt 3 gånger Avsluta med en smygmaska i första fasta maskan i början på varvet. Nu har du 3 luftmaskbågar (bestående av 3 luftmaskor vardera) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
På Drops hemsida finns det massor av mönster på virkade blommor, men också en virkskola, samt videos om hur man gör. Och även stickskola.
Jag är själv inte så bra på att virka, så här är det bra att titta när man blir osäker,inte alltid lätt att läsa sig till hur man gör. www.garnstudio.com/lang/se/skole/index.php |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:47.