![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Ja jag har nätat alla rullarna. Nu kör jag med DorTak-tråd och inte vanliga overlockstråd men det har jag ju sytt med hela tiden och det ska ju inte spela någon roll. Tog nya bilder på eländet igårkväll som jag ska maila upp till symaskinswebbshoppen så får vi se vad dom säger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
När jag hade vanliga trådrullar i min overlock så fick jag sätta aluminiumfolie på pinnarna för att trådrullarna inte skulle gå för lätt. Det ger samma effekt som att sätta nät över overlockrullarna. På min s15 fungerade detta riktigt bra, men det kanske iaf inte hjälper dig med ditt problem.
MVH Nina |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nu svarar jag mig själv igen men alltid kan det vara till nytta för någon.... Har varit i kontakt med symaskinswebbshoppen igen och han vill fortfarande påstå att jag inte har fått in den vänstra nåltråden riktigt i sin trådspänningsbricka, det kan han se på bilden på sömmen som jag mailat honom. Så det blir till att ta en ny match ikväll igen. Jag ska dessutom byta till den tråden som satt i maskinen när jag köpte den så kan det inte vara där felet är i alla fall. Men som jag skrev till honom också - såhär krångligt ska det ju inte behöva vara varje gång man vill byta söm eller tråd men det fick jag inget bra svar på. Dock är dom väldigt service-minded och det är absolut inte några problem om jag vill skicka upp den till dom för översyn. Sen sa han också att den blå ratten SKA vara lösare än dom andra så det är tydligen helt rätt.Måtte det bli kväll snart så jag kan hem och prova igen.
Sätter in bild här också så kan ni se och gråta med mig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du får prova att byta trådsort
min Pfaff gillar inte dyra trådar som är lite sträva utan vill ha Falk overlocktråd som är billigare. Fast inte gör det mig något,hihi annat än att jag inte kan ha så många färger på den ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag håller med; såhär krångligt SKALL DET INTE VARA! En overlock skall kunna klara många olika sorters trådar och floss. Det skall inte behöva vara så att man bara kan använda en sorts tråd, då är det enligt mig något som är tokigt fel.
En sak hade väl varit om man köpt en budget maskin, men både pfaff och hq tar rätt bra betalt! Tänk om någon hade sålt en gräsklippare och sedan sagt att: "Nej, den kan bara klippa gräs - har du maskrosor i gräsmattan så funkar inte det förstår du. Och glömde jag säga det, du kan bara tanka med bensin från OK..." ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ikväll får den sista chansen och då är det bäst att jag hittar en lösning snabbt och lätt annars ska den få ut och åka postbil till avsändaren igen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Håller verkligen tummarna för dig:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:29.