![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Har du lättat på pressarfottrycket? Använder du stretchnål?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad är pressarfotstryck?!! Ja du ser ju vad dålig jag är på detta.. ska läsa i instuktionsboken. Tack!!
Ingen strechnål heller.. Tror du att den behöver service? Den har stått i ett förråd i många år. Men som sagt den funkar att brodera med och att sy i linnetyg. Men jag känner ju att ska jag sats på att lära mig sy så ska det vara med de bästa förutsättningar för det är svårt ändå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Eftersom den funkar att brodera på och sy i vävda tyget borde det inte vara något fel på den. Men det klart en service är ju aldrig fel om maskinen stått ett tag.
Titta i instruktionsboken på pressarfotstryc och hur man ändrar det. När man syr i trikå bör man tänka på följande: Lätta på pressarfotstrycket. Trikå är töjbar och pressarfoten pressar isär tyget och därmed strular sömmen alternativt att sömmen blir vågig. Använd stretchnål. Stretchnålen har en kula i spetsen som hjälper nålen att glida imellan trådarna i tyget. En vanlig nål tar lätt hål på tyget. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Pressarfotstrycket har du på sidan! Det är det du ställer på rutan med "1" vid broderi. Annars ska det ju stå på 6an med "strecket". Så 4-5 kanske?
En annan sak som du kan göra även om du löst detta med trycket är: Plocka bort stygnplåten och rensa under den. Det brukar se ut som skolans tavelsudd mellan o under mataren! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Har du provat att använda sömmen som heter "bindsöm" med pressarfot B?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:40.