![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
När jag sydde till barnen då de var små broderade jag (med de inbyggda siffrorna i symaskinen) på insidan av halsmudd eller någon annan mudd. Broderade innan jag vek mudden dubbel och ydde fast den, så det syntes bara på insidan. I minnet på min maskin kan man lagra några aktuella storlekar att välja på. Har även märkt strumpor så med barnets namn, när de skulle med till dagis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Minanamnband och Bibbi har storlekslappar, men när barnen var yttepytte använde jag vanliga "mjuka" bomullsband och skrev storleken och tvättrådet med vattenfast märkpenna på. Då blir det inga obehagliga lappar mot bebisens hud som kan irritera.
När de blev större så har jag använt vanliga storlekslappar från ovanstående. Avskyr själv dessa jättelappar i vissa kläder som kliar i nacken och klipper gärna bort dem... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:47.