![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Förslag på garn....
Svärdottern önskar sig "pippistrumpor"! Jag söker ett garn som inte är för fint, men ej heller lika grovt som till vanliga raggsockor. Någon som vet? Det ska vara ull, men bör innehålla 20-30% polyester.Stickor max. 3,5
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
www.gunnebogarn.se
Har ett sockgarn som heter Viking, jag har beställt garnprover därifrån utan kostnad det verkar mjukt och skönt och lagom tjockt. Dessutom konstar det bara 25.- nystat. De flesta sockgarnerna är ju melerade nu, och om jag förstår dig rätt så är det inte det du är ute efter. Annars finns det många fina på Hemflit. Lycka till!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Den tunnare varianten av sockgarn då.
Vet att Lidl just nu säljer enfärgat sockgarn 49kr för fyra 50grams nystan. Drops har oxå ett enfärgat tunnare sockgarn(fabel). |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tackar för svar........Vinga verkar ju bra i grovlek, men finns inte enfärgat. De strumpgarner jag känner till är för fina eller finns inte enfärgade. Fortsätter söka.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hejsan!
Ett förslag på garn, "mellanraggi" nylon/ ull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag var inne och kollade på http://www.grunnebogarn.se/viking-ra...rn-p-2133.html ingen, Vikinggarnet finns i enfärgat rött, vitt, svart, blått, grått och rosa.
Och jag såg fel det kostade bara 16:- nystat, det var mönstret som kostade 25:- Vet inte om någon provat att sticka i detta, men det känns skönt och ser bra ut enligt garnproverna. Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:22.