![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag har tittat på en Janome 525s, demomaskin, som mest stått på hyllan i ca 2 år o bara provsytts med, enligt återförsäljaren. Problemet är att raksömmen gör lite sneda stygn, inte alls som en snygg raksöm ska se ut.Efter att den kollats genom av återförsäljaren så säger hon att det nog är så det ska se ut, att hon testat allt o att det inte finns några fel, ev någon inställning som ska vara som ställer till det. Är det någon som vet vad det här kan bero på att stygnen liksom drar sig snett? Jättetråkigt för jag skulle gärna vilja ha den här maskinen o gärna handla i den här butiken eftersom det är sta´ns enda symaskinsbutik, det hålls sykurser o återförsäljerskan är supertrevlig!Bör man bli misstänksam över att stygnsplattan är mkt repig o att lite färg är bortskavd/repad?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om inte maskinen syr bra raksöm, så blir du aldrig nöjd med den!
Om stygnplåten är repig så tyder det på att något hänt eller onormalt slitage. Normalt blir den aldrig repig! Är färgen bortskavd blir jag ännu mer misstänksam! Måste ha hänt något! Härligt att du hittat en bra symaskinsaffär med kurser osv, det är värdefullt! Handla gärna en maskin där, men en som är OK, den ska vara helt perfekt när du köper den, det är väl det minsta man kan begära av alla maskiner! Har du ont om pengar just nu, är det troligen bättre att låna/köpa på avbetalning en bra maskin. Då blir du nöjd och har roligt med sömnaden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för din kommentar! Det är lite i de här banorna som jag själv funderat, har inte så mkt syvana men vet ju att raksöm inte ska vara sned
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om du har magkänslan av att det inte är bra så köp inte. Liten kosmetisk detalj, men för vissa är fin raksöm viktig när man har småarbeten som sätter prov på fina sömmar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ta med dej eget tyg och be att dom sätter i en nål som passar till det. Då borde maskinen sy fina stygn.
Jag skulle struntat i demomaskinen och tagit en ny ouppackad istället. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Nu har jag beställt en sprillans ny Janome Sewist 625E!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Varsågod
![]() ![]() ![]() Hoppas du trivs med maskinen. Alla symaskiner kan vara mysiga tycker jag, på sitt sätt. De är alla sina personligheter, och det handlar ju om vad man gör med dem ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:07.