Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-10-01, 18:08   #1
ModestyB ModestyB är inte uppkopplad

Hjälp att välja maskin!

Ska köpa ny maskin efter att ha varit helt utan en längre tid.Jag väljer mellan en Janome 525S, som är ett två år gammalt visningsex. mkt lite använd, fem års garanti på delar och arbete, pris 2 500 kr med möjlighet att byta upp mig inom ett år, och då tillgodoräkna priset, eller en Husqvarna Emerald 116, eller 118, pris 2970 kr respektive 3400kr. Två års garanti på arbete. fem år på delar. Hara fattat som att alla tre maskinerna är mekaniska men på Husqvarnas hemsida står det att Emerald är elektronisk, dock finns de med under rubriken "mekaniska". Jag är villrådig och behöver era råd! Snälla hjälp mig!
ModestyB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-01, 19:17   #2

Tillägg

Glömde skriva att det är en Janome Sewist 525S, nypris 3950 kr. Detta är en föregångare till Janome Sewist 625E.
Gammal 2009-10-02, 11:32   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad

Välj den maskin du trivs bäst med. Provsy med de tyger du kommer använda.

Dessa symaskiner görs i samma eller liknande fabriker i Asien så det är mer upp till dig vad du gillar.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-02, 12:04   #4

Tack för informationen! Har pratat med återförsäljare för Husqvarna som menar att 2.500 kr är en så saftig sänkning på Janomen så att han trodde att den kanske är mkt använd vid exempelvis sykurser. Ja, vad vet jag, jag får en sprillans ny Husqvarna för 3.200 kr, som han gick med på att sänka till, och Janomen kostar 2.500 kr bara använd som demoex. enligt butiksägarinnan som verkade jätteärlig, har kostat ca 4000 kr.Då har jag dessutom möjlighet att byta upp mig inom ett år om jag skulle vilja, vilket kanske inte är så troligt eftersom jag inte syr så mkt, men vem vet - jag kanske kommer att göra det när jag kommer igång!
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:13.