![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp med att förstå.
Håller på att sticka en bebiströja och har kommit till den delen då jag skall sticka upp mot axeln.
Så här står det i mönstret: "Sticka ena sidan och minska vid halsen 1m varje v 2ggr och vartannat varv 3ggr. Då stycket är 26cm avmaskas för axeln 8,9,9m. 1: Var menas med "1m varje v 2ggr och vartannat 3ggr" 2: vad menar dom med "8,9,9" när det gäller avmaskningen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
1. Du maskar av 1 m varje varv 2 gånger, Sedan maskar Du av 1 m, vartannat varv 3 gånger.
2.Du maskar av för axeln 8 maskor första varvet, sticka sedan 1 varv maska av 9 maskor nästa varv och sticka 1 varv och maska av 9 maskor. Avmaskningen för axeln gör Du i början av varven, och så blir det 1 varv mellan varje avmaskning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Oki, det sista blev mer klart, men punkt 1 så har du ju bara skrivit exakt samma sak som mig.
Det ja inte förstår är hur dom menar. "Du maskar av 1 m varje varv 2 gånger, Sedan maskar Du av 1 m, vartannat varv 3 gånger." Jag börjar med 31 maskor. Hur gör jag en maska varje varv 2 ggr? det är DET jag inte förstår. menar dom att man maskar av 2 maskor första varvet (räta) och 3 i nästa? (aviga) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du maskar av 1 maska varje varv, 2 gånger.
1 maska det räta varvet, 1 maska det aviga varvet = 1 maska 2 gånger Och sedan fortsätter Du att maska 1 maska vartannat varv 3 gånger Jag kan inte förklara på annat sätt än så här |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
Varv 1: Maska av 1 m Varv 2: Maska av 1 m Varv 3: Ingen avmaskning Varv 4: Maska av 1 m Varv 5: Ingen avmaskning Varv 6: Maska av 1 m Varv 7: Ingen avmaskning Varv 8: Maska av 1 m Siffrorna vid axeln Varv 1: 8 maskor Varv 2: 9 maskor Varv 3: 9 maskor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Axelavmaskningen ska ske från "ärmållet".
(Bara som ett förtydligande som jag inte vet om det efterfrågats ...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
Jag fick lite svårt med avmaskningen när man kommer från "andra hållet" (dvs det blir en "lucka" mellan maskan jag har kvar på stickan och resten av maskorna) så nu gjorde jag av maskning från båda håll :/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
avmaskning, minskning., stickning |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:36.