![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tvillingnål....
Hej!
Jag håller på att sy en babyfilt i trikå o fleeze. Ska ha en kant runt om av muddtyg i trikå. För att få två snygga sömmar på kanten har jag precis varit o köpt en tvillingnål till trikåtyg. Kom hem o glad satte jag i nålen i maskinen o började fundera.... Ska man trä maskinen med två övertrådar? Hur blir det med bara en undertråd? Ska det vara en särskild pressarfot, det är precis så ena nålen går i pressarfoten utan att den tar i.... Tacksam för tips, svar....Tess! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ja, Du ska trä maskinen med 2 övertrådar, så att Du kan trä 1 tråd i varje nålsöga. Har Du en extra "trådpinne" att sätta på maskinen kan Du ha den extra rullen där.
Det funkar med bara en undertråd, men Du kanske behöver justera trådspänningen, för att få ett bra resultat. Prova Dig fram. Använd pressarfoten för sicksack. Titta även i Din manual för symaskinen, där brukar det stå hur man ställer in maskinen och vilken pressarfot som behövs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Undertråden ska gå i sicksack på undersidan....
Du kan få ändra lite på trådspänningen.. Provsy på en spillbit först så du får rätt inställningar.. Ha så kul och lycka till! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack
Tack ni är så schyssta här på sidan! Får så bra hjälp o snabbt också!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tänk på att inte köra med för små rakstygn och när du trär så se till att trådarna hamnar på var sin sida av trådspänningsblecket!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:48.