![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Kappan/jackan är lite liten-?
Hej, jag köpte en jättefin jacka (lite längre)
i yttertyg (ingen stretch) till min nu 13 åriga dotter. När dragkedjan är stängd, kan hon inte ta röra armarna sträcka fram båda armarna. (Känns för liten). Kan man på något sätt, finns det möjligen knep att sy den större? Jag köpte den på rean. Fick ett bra pris och kan tänka mig lägga lite tid på den om jag kan "förstora" den själv på något sätt!? OBS! jag har bråttom att bestämma mig, (jackan skall tillbaka inom några dagar för att få pengar tillbaka). M V H Marta ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det bästa är att Du lämnar tillbaka den jackan!
När den är så mycket för liten, är det nästan omöjligt att göra den större, på ett snyggt sätt. Isåfall måste Du sätta in "skarvbitar" i sidorna och även i ärmarna. Kanske även i både fram och bakstycket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Re:
Ja, jag förstår. Det är jättesynd, som den var riktigt snygg och varit
rejält dyr från början. Men jag skall nu lämna tillbaka den. M V H Marta |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Forumvärd
|
Du behöver antagligen lägga ut i nästan varje söm för att det ska bli bra... Tyvärr. Det du dock kan göra, är att istället, om det finns kvar, titta efter en jacka som är något för stor. Det är betydligt lättare att korrigera, även om det också kräver en del pill.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack, bra att veta! : ) Jag skall i fortsättningen leta "större"! Påminner mig om för stora byxor jag har en vana att köpa till mig själv. Skall sy dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Nu ska du ju lämna tillbaka den, men en fuskvariant är att klippa bort gamla dragkedjan, förlänga framstyckena med två nya avlånga tygbitar och på med en ny dragkedja, men då ändras ju hela jackans passform och armarna hamnar längre bak, man kanske skulle kunna lägga in en lika bred tygremsa i ryggen också?
Alltså, förläng längs fram på mitten genom att lägga in tygstycken där, och gör detsamma på mitten bak? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Re:
Nu har jag redan lämnat tillbaka den, det sved som det var fantastisk
kvalite och reducerat pris. Om jag kommer tillbaka till butiken, och de fått in denna jacka igen, slår jag till! Då kan jag göra efter dina beskrivningar. är inte jättepetig! En parkas modell, tror då inte det är jätteviktigt vad armarna sitter, som den är lös & ledig i modellen! M V H Singer Marta |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
jag förstår, du hittar något nytt, bra köp kommer sällan ensamma (eller något
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Re:
Nä, om samma jacka kommer in igen, (om den har den på lager): )
Då, kan jag försöka med din beskrivning! M V H |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:11.