![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#91 |
|
Ja det är väl som i Sverige, alla köpcentrum (och mindre städer) har drabbat av dålig företagsklimat och höga skatter och jävliga avgifter/regler för företagare, så de som överlever och trivs är då stora kedjebutiker. Så det är H&M, Kapp-Ahl, Åhléns, Din Sko, Brother, BR leksaker överallt i alla köpcentrum. Likriktning och så tråkigt.
De individuella små butikerna stänger en efter en, så om man vill hjälpa till kan man försöka se till att köpa hos sådana butiker om möjlighet finns, istället för kedjor och franchisebutiker. De behöver all hjälp de behöver för att överleva och ge större möjligheter till utbud! Annars är det skittråkigt när det enda man kan hitta i Sverige av något av enstaka märken, det blir som i Sovjet och Kuba när det gäller utbudet, fast här får storföretagen pengarna istället... Då köper folk, i alla fall jag, hellre online från utlandet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
Var till röda Korset och kom hem med en bit fint tyg och ett blixtlås för hela 10 kronor!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
Har handlat galet mycket sista veckan till mitt omgjorda syrum. En byrå, en fåtölj, bänkskivor, en matta,en kobratelefon samt färg och diverse småsaker. Jag bestämde mig för att inte summera vad jag har lagt ut för då kanske jag får ångest
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
Nu har jag beställt ett antal rullar neonfärgade satinband.
Lite roliga kvantiter, 5 tjocka rullar för 2-3 dollar styck. Billigt att köpa från Malaysia. Hoppas dock på att frakten inte blir extrem. Ibland tar de igen på frakten istället, vilket suger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
Jag har fyndat ett gäng tyger på Ohlsson´s, köpt nya tyger från stoff o stil och köpt ett nytt broderkort till min Hq, som jag redan älskar...ny favorit. dessutom fick jag lov att köpa ett gäng nya trådrullar, eftersom det skulle vara en annan sorts trådar till dem.
![]() (Å nu i helgen köpte jag en klänning och stövletter till en fest på lördag... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
Absolut inte syrelaterat. Men igår hämtade jag hem det Värmländska trollbord jag fyndat på blocket. Här ska frågas haha
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
Det får du berätta mer om sedan, Delfintua!
(Jag har inte köpt något på länge förutom mat. Jo, några trådrullar och resår från Bibbi.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
Spännande med det bordet,,, hoppas att det är "pratsamt"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
Nu har min skärmatta, linjal och rullkniv kommit! Har testat som hastigast, om kniven var skarp, och det var den
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#101 |
|
![]() Akta fingrarna med kniven. Jag noterar att en rullkniv är himla behändig, speciellt när man skär ut delar till plagg med fispassning = korsetter. (Edit. stoppat in ett ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
|
Åh fy! Fyra månader!!??!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
|
Jag skulle fått a-kassa på deltid från mitten av mars. Men de papper arbetsgivaren gett mig har jag kastat i kuvert och skickat blixtsnabbt utan att kolla dem - 2 gånger. I augusti blev det rätt men nu är det 4-5 veckors kö på kassan. Det finns iofs gott om pengar men de är bundna i fonder och vi har redan sålt av årets andelar.
För att inte dra iväg tråden med mina ekonomiska bekymmer kan jag berätta att NÄR det fanns pengar (i sommar) köpte jag en SÅDAN HÄR gullig sak. Den skeppas just nu från Kina och kommer fram ganska snart tror jag. Då får jag musik när jag syr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
|
Oj, om jag kunde höra så skulle jag nog vilja ha den rosa!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
Duger inte champagne?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:25.