![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Skrammel i undertrådsmaskineriet.
Min toppenmaskin, Janome 6600, mår lite dåligt. Det går bra en bit men sen börjar det skrammla o hacka i spolhuset, om jag stannar där kan jag köra vidare långsamt långsamt, annars krachar det och blir tvärstopp och trådtrassel. Det låter lite som att den kommer i otakt. Kan inte hitta något som sitter löst och skulle skramla därför. Ett par gånger har skärmen visat - E4 Error -,vad nu det betyder. VAD GÖRA ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nog låter det som maskinen behöver in på en service.
Innan det händer något som blir dyrt att laga. Det kanske har kommit ner någon nål, eller annat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Puhhh,
men tack för svaret. Hadde hoppats på en genväg men service får det alltså bli. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Har du skruvat lös stygnplåten och tagit upp spolvaggan, om det kan ligga något skräp där?
Tråd, damm, någon liten bit av en avkörd nål! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:25.