![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Legoinstruktioner
Jag håller på att sortera minst 100 l lego sen jag själv och sen barnen var små. Nu är det barnbarnens tur. MEN, är det någon som vet var man kan se hur många av varje bit som ingår i varje byggsats? I de instruktioner jag har kvar så finns bara själva bygginstruktionerna och nu har jag räknat och donat ihop så det gula slottet är nästan komplett men jag har ju många fler instruktioner som jag inte har lust att bygga ihop precis utan bara sortera bitarna.
Jag har hittat en holländsk site men där finns "bara" nästan alla instruktioner på allt Lego som finns. Är det någon som vet om det brukar stå hur många bitar av varje det är i en ask på t ex en brandbil? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tror inte det... :(
Tyvärr så brukar det nog inte stå på askarna hur många bitar av varje sort det är, som jag minns det. Bara svårighetsgrad/åldersrekommendation.
Lycka till med sorterandet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Är nog tyvärr bara att bygga ihop som gäller.
Du får ta barn och barnbarn till hjälp. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Tack. Ja barn och barnbarn bor i Gävle och Linköping så jag får bygga själv. Har lyckats får ihop den gula borgen och några bilar. Det tar sin tid men det är rätt roligt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Vet att jag själv hade detta dilemma ett antal år sedan
då all lego låg blandade i en stooor låda grejen är att man nog ska bygga alla olika satserna för att veta vad som finns. har en sida med en massa instuktioner http://www.hccamsterdam.nl/brickfactory/index.htm en till http://www.ducksters.com/hobbies/lego.php |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för länkarna. Jag det blir till att bygga men ändå så vet jag ju att det finns en massa s k grundsatser då man köpt lådor med bara en sorts byggstenar. Men det går framåt sakta men säkert. Haha!Det tar nog ett bra tag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det låter som att du har väldigt roligt.
För några år sen satt jag och barnen och byggde med Lego väldigt mycket, vi brukade tömma ut allt på en filt på golvet, sen sorterade vi in det i färger, tog en ritning i taget och byggde ihop. Tanken var att vi skulle lägga var sak för sig i t ex en påse för att inte slarva bort bitarna igen, men då ville de leka med det igen och vips var allt itu och stuvades undan. Jag kommer nog sitta som du om några år är jag rädd... Lycka till! Anki - mamma till tre som är för stora för lego... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
På denna sida hittar du allt du kan behöva. Antal delar till varje sats och även bilder på dem. Lycka till!
http://www.peeron.com/inv/theme/LEGO |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Tack! Jisses vad de har många instruktioner där. Det kommer att ta tid att gå igenom den men det är det värt! Jag tror också att barnen slarvat bort många instruktioner för det finns många konstiga delar kvar i legoröran, jag skulle väl ha varit ordentligare själv och sett till det men nu får de ju använda fantasin istället
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Underbar sida, tack så mycket!
Ann-Marie, lycka till med byggandet. Anki |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:40.