![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Någon som kan mycket om antika symaskiner??
Är ju på jakt efter en stark raksömsmaskin och vill inte ha en industrisymaskin.
Har fått tips här på sysidan om att köpa en antik singer, ett spår som jag beslutade mig för att kolla vidare på. Och när jag sitter här och klurar så slår det mig plötsligt att jag har en antik symaskin i garaget efter min farmor. Rusar direkt ut och kollar och konstaterar förvånat att det är en gammal raksömsmaskin från Husqvarna, infälld i en möbel. Nu till min fråga: Är alla gamla raksömsmaskiner starka som arbetshästar?? Jag vill ju kunna sy i markis- och dynväv. Vet inte vilket skick maskinen är i men vill först vara säker på att det är rätt maskin för uppgiften INNAN jag börjar med att ställa en "diagnos" ![]() Trevlig kväll! Här regnar det småspik just nu..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Då har Du med all säkerhet en gammal fin trampmaskin.
De är starka och bra. Ta in maskinen från garaget och provsy den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
gammal husqvarna trampmaskin
Om jag var du, skulle jag ut i garaget provsy den.
Finns det fler än jag som köpt en symaskin till prydnad ? köpte på annons nu i sommar. Den går att sy på, men de skall jag inte göra har ställt upp den i vår gäststuga. Som har jag inrett i lite shabby-shick stil.Inte nog med att man samlar tyg å nuuu symaskiner åxå. http://angladoft.blogspot.com/2009/0...psymaskin.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack kära ni på sysidan! Det är klart jag måste testa den
![]() Vilken tur att jag inte hann köpa en innan min 25-öring ramlade ner! Jag ska lägga ut kort på den så småningom.. Och Carina, vilken fin blogg du har! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:41.