Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-06-27, 18:36   #1
busan busan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 14
Unhappy hjälp - problem att få fast knivarna på huskylock 580D

hej,
jag har en gammal huskylock 580 D som jag lämnat in knivarna på till slipning. Nu när jag fick tillbaka dem lyckas jag inte montera fast dem! Blir lite galen på mig själv för jag tog ju bort dem. Det är ju en underkniv och en överkniv som rör sig, och det finns bara två hål och två skruvar.
Om man tittar på knivarna så är det mest logiska ur skärsynpunkt att den undra ska sitta innerst och den övre ytterst. Det är bara det att det inte går att skruva fast dem så för då hamnar överkniven snett, dvs man måste dra fast den ordentligt och då sitter underkniven i vägen. Det går å andra sidan att montera överkniven först, dvs innerst, och underkniven ytterst. Men då kan den ju inte skära!
Jag förstår inte vad det är jag missat, eller kan jag ha fått fel knivar tillbaka från slipningen? Tacksam för all hjälp jag kan få. Känner mig urkorkad.
mvh Mia
busan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-06-27, 20:44   #2
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Har haft en 480 men där satt ena kniven fast på vänster sida o den högra på en arm som åkte upp o ner. KAn det vara så på din också?
Skicka gärna med en bild så är det lättare att se hur det ser ut.

/Lena
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-26, 11:25   #3
Bellasmamma Bellasmamma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 7
Kan man alltså vässa knivarna?? Jag trodde det var köpa nya som gällde! Går det att vässa själv? Var har du lämnat in dina knivar? Till en symaskinsreparatör/-butik eller?
Bellasmamma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-26, 13:06   #4
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Klart du kan vässa knivarna men inte själv. Man är tvungen att ha en speciell slip o det är inte en vanlig en.
Jag har lämnat mina till en Hq butik i Malmö som jag tror skickade dom till Skövde eller Borås... Hör med symaskins handlaren där du bor dom vet säkert...

/Lena
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-27, 11:17   #5
Bellasmamma Bellasmamma är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2009
Inlägg: 7
Bra, bra! Tack för infon!
Bellasmamma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-08-01, 09:35   #6
busan busan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 14
hej, lite sena svar. jag lämnade in mina knivar till en hq affär som skickade dem till någonstans i skåne tror jag. Kostade 250 kr för en slipning av bägge knivarna. Nu har jag dessutom lyckats få fast dem. Jag avr bara otroligt korkad och fattade inte att jag skulle öppna luckan till vänster och trycka ut fjädern innan jag skruvade dit överkniven .
busan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons