Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-07-14, 19:03   #1
BirgittaHellner BirgittaHellner är inte uppkopplad

Oj tack så hemskt mycket alla för era svar

Verkar som om jag iaf ska överväga det?! hehe

Ja jag har redan börjat anteckna frågor och tittar i mina papper från starta eget kurserna och letar på internet och nästa vecka ska jag gå och se om dom har öppet på företagar centrum där man kan få gratis support. Dom ska tydligen vara jätte duktiga... trots att dom är gratis hehe.

tack så jätte mycket för er stöttning allihop och fortsätt peppra mig med information om ni skulle komma på något. Min hemsideadress och bloggadress finns i min profil.

Kram på er alla
BirgittaHellner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-14, 23:17   #2
Lithia Lithia är inte uppkopplad

Jag säger "DO IT". En sån där chans får man bara en gång.
Har själv gjort en liknade grej,är fortfarande i startfasen med mitt företag, fick ja på starta eget bidraget i juni.
Det är sjukt mycket jobb men än så länge har jag inte ångrat mig

/L
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-15, 07:13   #3
Sophia Sophia är inte uppkopplad

Din lyckliga människa! Kör hårt men ta reda på allt du behöver innan. Jag är en fegis och skulle förmodligen resonera som dina föräldrar och det är inte bra. Tänk om alla fegade ur. Då skulle vi inte ha några företag alls. Lycka till, säger jag.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-15, 12:17   #4
ulldockan ulldockan är inte uppkopplad

Jag tycker du ska satsa nu när du får en sån möjlighet och med starta eget bidrag och allt.Själv ska jag precis ta över en garnaffär tillsammans med en väninna och vi har inte möjlighet till bidrag.Själv är jag 50+ och väninnan är också snart där.
ulldockan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-15, 15:44   #5
GLa GLa är inte uppkopplad

Tycker du skall prova, man ångrar det man inte gjort, men får erfarenhet av det man gjorde.
Stort Lycka till, hoppas det går vägen.
Håller tummarna för dig.
GLa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-07-20, 22:32   #6
millsing millsing är inte uppkopplad

Du har ju ett guldläge just nu så varför vänta och gå nyfiken??

Bara kör!!! Alla som lyckats har någon gång varit osäkra och det är ju faktiskt en del av tjusningen. Med starta-eget bidrag får du en rejäl knuff i rätt riktning men glöm för guds skull inte att det just är ett bidrag och dessutom tidsbegränsat. Vad jag menar är att din budget måste gå ihop även utan bidraget - intäkterna måste anpassas efter en verksamhet utan bidrag.

Och dessutom, om en bekant till dig erbjuder en lokal så har du ju större chans att få ett riktigt förmånligt kontrakt utan långa uppsägningstider osv. om det skulle visa sig att du måste ta ett steg tillbaka (vilket jag inte tror). Skriv det på max ett halvår först med möjlighet till förlängning och med max två månaders uppsägningstid eller nåt, beroende på hur hög hyran är. Då behöver du inte förlora en massa surt förvärvade slantar om det värsta skulle hända.

Jag tycker du ska satsa!! Visst kan du lyssna på alla olyckskorpar som finns runtomkring dig men du måste ju inte ta till dig allt dom säger. Bolla istället dina idéer med Nyföretagarcentrum och andra i samma situation som du, det är fantastiskt givande!

LYCKA TILL!! Och glöm inte att "rapportera" till sysidan...
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:06.