![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Ah,jag bor i skogen utanför Uppsala så Sthlm är en bit iväg.
Men skall kolla om någon av sybehörsbutikerna i Uppsala har. Jag har en Huskvarna från 50-talet (en sån där grön) så jag tror inte att bomullstråd kommer vara något problem i den. Den verkar inte bry sig nämnvärt om vilken sorts tråd man kör i den ![]() /L |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Visst är det skönt att ha en maskin som glatt syr med alla slags tråd?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Lyckliga du som har en sån där gammal grön Husqvarna
![]() Det är en härlig maskin! ![]() Jag råkade skriva fel igår, skrev sidentyg när jag menade ylletyg. Det verkar inte gå att redigera så här dagen efter? Berätta hemskt gärna hur det går med färgningen och hur du gör ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
haha, ja min tråd har blivit helkapad!
![]() ![]() En dag ska jag dock färga eget ylle. En dag... (Pensionen?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ja, nu fick vi ju i alla fall höra hur det gick
![]() (trots de små utvikningarna i det gröna... ![]() Hoppas det blir fina kläder av det norska klädet, att tyget kommer snabbt till dig och att du har kul på medeltidsveckan(avundsjuk) ![]() Testa gärna färgning även före pensionen, det är KUUL och som sagt lite spännande... Imorgon ska jag överfärga ett ljusgrönt siden med lite blått i förhoppning om att det blir turkos, vi får se... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ichigo och syofta >>
Japp jag älskar min gröna, den syr så glatt genom det mesta ![]() Jag gav tom bort en modernare bernette (en helmekanisk gedigen sak) för att jag tyckte gröna faran var bättre ![]() Skall bege mig ut på stan i Uppsala och kika vad som finns i trådväg. Hittar jag ingen silkesytråd så får jag nog köra med bomull. Kommer i alla fall färga med en blandning av zenits svarta och marinblå reaktiv färg i tvättmaskinen.(Provar med 1/3 blått och 2/3 svart så får vi se vad det blir). Måste bara få hem tyget och färgen först :P /L |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:27.