![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Hjälp med stickbeskrivning....igen...
Hello,
nur är jag fast igen. Jag är klar med bakstycket och de två framstyckena på bebis-koftan. Nu är det dax för ärmarna... Lägg upp 42m, varv1: (räts) 1 rm, 1 omsl, * 5 rm, drag 2:a, 3:e, 4:e, 5:e m över 1:a av de 4 rm på höger st, 1 omsl, upprepa från * och sluta v med 1 rm. varv2: 1 am * (1 am, 1 omsl, 1 rm i bakre maskb) i nästa omsl, 1 am, upprepa från * och sluta v med 1 am = 37m. Jag får inte ihop det. Först och främst hur ska man dra 2:a-5:e m över den 1:a m? Menar de att man ska avmaska? (Om jag gör det får jag 19m på stickan och om jag sedan gör varv två blir det sammanlagt 34m och inte 37). Varv 2 blir jag oxå förvirrad över "i nästa omslag" står det...men vad är det jag ska göra där...en 1 am? Någon som förstår vad det står och kan förklara?? Vänligen Robby |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej
Så här skall du göra: VARV 1. sticka 1 rm, gör ett omslag= lägg bara tråden över den högra stickan så att det läggs upp en ny maska, " sticka 5 rm- när dessa fem maskor är på högra stickan, så ta den vänstra stickan och lyft över sammanlagt fyra maskor över den du sist stckade- dessa lyftes över en i taget- gör ett omslag" fortsätt varvet ut, sista maskan rät. Du har nu 19 maskor på stickan VARV 2 sticka 1 am "nästa maska är förra varvets omslag, behåll denna maska på vänster sticka tills du har gjort tre saker i den. Dessa tre är= 1 vanlig am- gör ett omslag runt din högra sticka- sticka en rät maska i bakre bågen av förra varvets omslag- nu har du gjort tre saker och maskan kan lämna vänster stickan. På höger sticka har du nu fått tre maskor till(=4), 1 am " upprepa varvet ut. sista maskan = 1 am Du har nu 37 maskor varvet ser ut så här första och sista maskorna är aviga, förra varvets omslag har blivit tre maskor, förra varvets maska(den du lyfte 4 över) blir aviga maskor Hoppas du förstår, inte lätt att förklara skriftligt. Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du ska göra med de fyra maskorna som man brukar göra med en maska i taget när man maskar av. Fast alla på ett och samma ställe, typ.
Så de lägger sig "runt magen" på den maskan som du sist stickade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:23.