![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Kyla B
Lägger mig inte i röka icke röka, men här i Spanien är det för varmt. 40 på dagen öch 30 på natten (i skrivandetstund är det 30 ute och klockan är 11,05. 3.7.09) Värmen slår i som om i en finsk Bastu (Sauna) Vilken tur att vi instalerade ACD förra vintern, har just ingen glädje av den om värmen fortsätter, för allt slås av för att vi ska ha tillgång till vatten, fsf..
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag är så knäpp att jag njuter av värmen, men då vi var i Turkiet för ett par år sedan var det i höjden hett. +42 på dagarna och runt 30 på nätterna. Brutalt hett! Det stack i skinnet då man var i solen!
Just nu har vi så kallad växlande molnighet och runt 20 på termometern. Mycket svalare än de 30 grader det vart ett par veckor. Jag funderar på att köpa mig en AC, en portabel sådan då. De går på runt 3 papp tror jag. Kan nog vara värt det då det är så sjukt hett som det nu varit. Bor du i Spanien året om? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vi har en portabel ac och varenda krona den kostar (el) är den värd flera gånger om!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Man kan ju förstå varför ni tar siesta mitt på dan. Huga så varmt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Forumvärd
|
Kom precis hem från Spanien nu, och även om jag egentligen bara kan hålla med dig (att känna som om man håller på att bli en blöt pöl bara av att gå några hundra meter till stranden trots att man varken lider av några extra kilon eller dålig kondition är på gränsen till vad som är trevligt) så uppskattar jag inte heller riktigt regnet som jag kom hem till. :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag är avundsjuk på er i övriga Sverige som har kyligare väder. Här är det fortfarande varmt och jag degar ner till en pöl som inte orkar göra någonting... haha.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ta emot! Jag skickar lite regn till dej
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Nu är det lite svalare! SKÖNT! Nu är det nere i 29-30 grader inomhus istället för det vanliga 35+ grader! (hög temp pga att man inte kan vädra) Jättesköööönt! Man känner sig avgjort piggare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Här är det nere i 20 grader nu så jag har fått ta fleecejackan på. Tar gärna emot värme från er som inte vill ha den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag kablar gärna över värmen, men det är nog bara inomhus som det är så varmt.
![]() ![]() Nu ska jag snart gå ut, och det verkar vara kallare ute idag än igår. Ska bli skönt att dra in lite frisk luft! ![]() Min dator är också tacksam över att det blir lite svalare. Grafikkortet pajade inatt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:34.