Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-07-03, 20:52   #18
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Skillnaden är att rökning är en sjukdom som man själv vållat (såvida man inte är en stackare som utsatts för passiv rökning) emedan allergi är någonting man inte kan vålla själv (för det mesta).

Sjukdomen med missbruk är tråkigt, men det går att botas genom att man slutar röka. Då minskar också sidproblemen kring rökning (båda det att man utsätter andra för fara, och det att man slipper sjukdom såsom cancer och problem med lungorna). Allergi kan inte riktigt botas, och man kan inte komma ifrån det faktum att rökning är skadligt. Allergi är inte skadligt för andra.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons