Tyvärr räcker inte min budget till att köpa en industrimaskin ny. Och jag har kunder som står och stampar och väntar på sina halsband så jag får chansa helt enkelt. Har varit i kontakt med försäljare som hävdar att quiltmaskinerna ska klara riktigt tjocka lager. Men dom är ju försäljare :P och vill sälja så det här forumet känns som ett bättre ställe att fråga på.
Problemet är att min brother fungerar finemang att sy med när jag testade den i butikoch visst den har funkat nu i 8 månader men känns slöare och slöare . Det var därför jag var nyfiken på om nån här har just en raksömsmaskin för att höra hur dom fungerar i längden.
Men jag ska helt klart hålla ögonen öppna efter en skomakarmaskin på blocket här uppe. Det låter som en perfekt maskin för mig.
Jag har ju redan en industrimaskin som står och samlar damm för att den är på tok för snabb så jag har lärt mig att det inte bara är att köpa första bästa utan en som verkligen är anpassad för mina behov. Dvs den ska vara stark och långsam för att sy snyggt på kortsidorna.
|