![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Räcker fåll med tvillingnål?
räcker en vikt kant med söm med dubbelnål som fållning? JAg menar, räcker "kryssen" på baksidan av sömmen för att tyget inte ska fransa upp sig?
Har sytt så och tänkte klippa tyget tätt intill sömmen, men det ser lite glest ut tycker jag... Ska jag behöva sicksacka också? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det beror lite på hur tyget uppför sig men annars skulle jag tro att det räcker med det du gjort!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vet inte om det är trikå eller vävt tyg du menar. Men på trikåtyger så använder jag enbart dubbelnålen. Om jag använder den till vävt tyg så brukar jag oftast först sicksacka alla tygdelar innan jag syr dem. Har någon gång använt mig av dubbel vikning och sedan sytt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om det inte är ett tyg som fransar sig väldigt lätt tror jag inte det ska behövas mer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
det är viskostyg, mormors gamla kjol
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:44.