![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hejsan!
Har inskaffat en men vet ej om det är min grej, får inte riktigt till det. Undrar om man har en klänning man vill bandkanta nedtill, ska man bandkanta den först innan man syr ihop ytersömmarna eller hur gör ni? T.ex på klänning bak med sprung i nacken hur startar ni snyggt på bandet och sedan avslutar snyggt på själva änden så att säga? Tacksam för svar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Är det en kantbandsapparat till täcksömsmaskin du menar?
Jag har det till min coverpro, när jag kantar nederkantar syr jag ena sidosömmen, syr på bandet och syr sen den andra sidosömmen. Ärmslut och halslinningar syr jag på samma sätt. Med sprund kan man ju inte göra på samma sätt. Jag har börjat sy bandet ett par cm längre än jag tänkt ha det, sen viker jag in det och syr en stickning över med raksöm på vanliga maskinen, sen klipper jag en råkant intill stickningen på baksidan. Om du menar bandkantningsapparat till snedslå på vanlig maskin har jag inget bra svar tyvärr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det enklaste är väl att sluta strax innan man kommer till slutet på sömmen och sy fast det sissta för hand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
Med det är till en vanlig maskin jag köpt bandkantningsappareten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Kan man inte sy ena sidasömmen, sy på kantbandet med kantbandningsapparaten och sedan sy ihop den andra sidosömmen?
Skulle inte detta funka är det ju lika bra att göra sig av med den, efetrsom jag inte får till det snyggt! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:31.