![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
har fastnat igen...
Håller på att virka efter ett mönster på engelska men nu har jag fastnat igen, finner liksom ingen logik i det hela... lägger upp varvet jag sitter fast på så kanske någon kan hjälpa mig?
Row 7: Ch 3, skip first sc, 4DCTOG over next 4 dc’s, * ch 4, sc in next dc (the center dc of 9), ch 3, 9DCTOG (over next 4 dc, sc, 4 dc), rep from * across, end ch 4, sc in next dc (the center of 9), ch 3, 5DCTOG (over last 4 dc and beg ch 1). Turn. Det är framför allt *-* som jag har lite problem med... /matilda |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag brukar alltid få skriva om engelska och amerikanska beskrivningar för att förstå allt.
Så här tror jag det ska vara * ch 4 4 lm, sc in next dc (the center dc of 9) det ska finnas en grupp om 9 st på förra varvet. 1 fm i mitten av gruppen ch 3 3 lm 9DCTOG (over next 4 dc, sc, 4 dc) på förra varvet har du en grupp som innehåller 4 st, 1 fm, 4 st. Över gruppen ska du göra 9 st tills * |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
okej, jag tror att jag fattar, men hur menar du med "över gruppen"? ska jag sticka ihop nio stolpar i varje stolpe av dom fyra? tack för hjälpen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nej du ska fördela dom 9 st över gruppen.
Nedtag i varje st och i den ensamma fm. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:12.