![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
Forumvärd
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
|
Posten kan ligga på saker länge. Jag har varit med om beställningar som varit stämplade och skickade från Storbritannien dagen efter beställningen men som legat hos posten i 4 veckor. Jag höll faktiskt på att få ett nytt paket med samma saker... Så oroa dig inte så mycket för det. Däremot kan du nog försöka prata med jofotex om det hela och fråga om ni kan komma överens om att du betalar när du väl fått varorna.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 79
|
Jag har haft ett par samtal med Jofotex.
Jag sitter här utan tyger och jag har inte gjort något fel men det är jag som står som utpekad på något konstigt sätt. Ingen kan väl önska mer än jag att min beställning når mig i nästa vecka så får den väl ha tagit en omväg om Korpilombolo eller var som helst bara jag får mina varor. Även om jag bor så långt söderut man kan komma utan att trilla i havet så är frågan om inte en tur till Söderköping är bättre än att anlita Posten nästa gång. Alternativet är att jag handlar någon annanstans. Om jag nu fortsätter sy överhuvudtaget. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 522
|
Du behöver nog inte känna dig misstänkliggjord, snarare menade de att om de hade skickat det mot postförskott hade det funnits ett kolli-id att spåra sändningen.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 362
|
Det verkar konstigt om du ska behöva betala. Det heter ju faktiskt att kunde alltid har rätt och varför skulle dom tro att du skulle ljuga och göra dig sånt här besvär om det inte var sant. Du måste stå på dig, du ska inte behöva betala för något som du inte har fått.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
|
Jag tror att paketet kommer imorgon.
(Jag hoppas verkligen att jag har rätt. ) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
|
Förresten, mitt skickades med B-post. Det var inte ett stort tjockt kuvert eftersom jag bara hade beställt lite muddväv.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
|
posten har blivit så dåliga, slöa och dyra. var bara tvungen att säga detta
![]() a-post betyder inte att det kommer fram dagen efter enligt dem men förhoppningsvis. Saker ska kunna kastas/tappas från 1,5 m höjd. Jag skickade sambon att posta för ett tag sen. De tog en konstig summa som enligt dem, när jag ringde , inte existerar men kompencerade gjorde de inte. De lägger post i fel låda jämt. En gång fick jag samma brev 3 ggr fast adressen inte ens var liknande Man undrar hur mycket av min post som aldrig når mej![]() Hoppas dina tyger dyker upp.Jofotex är iaf bra ..iaf när jag beställt |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 28
|
Tycker det är konstigt om dom som företag skulle har skickat ditt paket utan post-ID. Just för att detta kan hända att paket kommer bort. Håller med de andra att du inte ska betala för saker du inte har fått. Hoppas du får dina tyger inom kort. För har man beställt något vill man ju ha det direkt. // Annica
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 63
|
Jag är gammal postarbetare och tycket att det är mycket som är konstigt med Jofotexs beteende. Att skicka någon som är värt runt 1000 med vanlig post är till att börja med helt idiotiskt. Att de dessutom hävdar att de har reklamerarat händelsen är konstigt, då man inte kan reklamera ett brev som är borta, utan det gäller bara försändelser med kollinr. (dett kan iof ha ändrats sen jag jobbade på posten, men enligt deras hemsida är det fortfarande så.) Så antingen ljuger Jfotex eller så har posten ändrat sina rutiner.
Att posten skulle ersätta varan tror jag inte då posten inte är ersättningsskyldig när det gäller brev, om inte annat avtalats mellan den som skickar och posten, och det tror jag inte Jofotex har gjort. Dessutom skriver ju Jofotex tydligt på deras hemsida att de skickar mot postförskott, men det stämmer tydligen inte i ditt fall, vilket även det är dåligt gjort av dem. Men en sak som jag undrar över, har du redan betalat varorna? Har du inte gjort det, så gör det för guds skull inte förens de har varorna. Att ta kontakt med konsumentrådgivaren/upplysningen i din hemkommun är alltd bra, de ska kunna svara. Men som sagt, får du inte varorna, ska du inte betala/få pengarna tillbaka. Krånglar de så kan det alltid vara bra att säga att man kommer att ta fallet till ARN/polisen, då brukar företagen vara snabba med att betala. Lycka till! |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:55.





(Jag hoppas verkligen att jag har rätt.
)
Hybrid-visning
