![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 | |
|
Citat:
Jag har en Stoff&Stil-lista där jag skriver upp allt som jag behöver och så gör jag en beställning med jämna mellanrum och lägger på allt som finns på den. Det är sånt som är "bra-att-ha", typ en extra ask knappnålar, en ny märkpenna, tråd osv. Sånt som man behöver med en gång får man ju handla i affären, men det blir oftast ganska mycket dyrare. Den vanliga affären tar 20 kronor för 200-metersrullar och Stoff&Stil tar 15 kronor för 1000-metersrullar. Lite skillnad //Kaja |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Du kan ju testa
http://www.e-slojd.se/ Enligt hemsidan 85 kr/meter för alla trikåtyger och väldigt fina färger tycker iaf jag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Har e-slöjd också stuvbitar som de säljer till bättre priser? Tycker att 85 kronor metern är lite att ta i, speciellt sedan man varit så bortskämd med MG tyger alldeles runt knuten.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
webbshop
Stoff och stil har ju öppnat en ny webbshop, mycket enklare att handla nu!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
Det är nog så att det är i Alingsås. Jag minns att de hette Sybehörsbutiken o låg på kyrkogatan först, det gillade jag bäst eftersom jag älskar spets o sånt smått skit och tyckte att det var så bra som komplement till Knapp-Carlsson på samma gata. Sen la butiken ner och jag saknade dem stort. Efter ett tag fick jag veta att de hade öppnat i Bellevue, och bytt namn till MG-tyger med profil på trikåtyger. Jag blev lite ledsen över att man bytt profil, men insåg att tygerna är bra o prisvärda. Sen försvann de IGEN och ja som det är nu, onlinebutik endast och lagerförsäljning i Alingsås vid överenskommelse.
Jag har planer på att åka dit nu snart, eventuellt i slutet av månaden. Får bara se till att tajma rätt med att be någon köra mig dit och att få tid som passar båda dem och oss. Jag har sett så fina tyger på mässan tidigare men inte haft pengar nog att köpa. Och jag tycker att det är knepigt att köpa online speciellt när det är småusla bilder och absolut ingen angivelse om skala på trycket. (t.ex. hur breda ränderna är, hur stora blommorna är på tyget, osv) Lapptäckstyger går ju bra att köpa online eftersom det är ungefär samma tyg det allihopa så man bara behöver skala. Men övriga tyger blir svårt... Kvalité? Hur det faller? Hur det känns.. Tjockt, tunt? strävt, lent, blankt, matt, ja ni förstår nog vad jag menar. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:52.