![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
Av restgarner kan man göra...
...raggsockar!
Eller muddar alt. vantar. Allt beror naturligtvis på mängden garn och kvaliteten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Disktrasor
Om du har bomullsgarner kan du sticka disktrasor - helt perfekt, då kan man byta ofta. Jag tvättar dem på 60 grader tillsammans med övrig tvätt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Jag tänker också på filtar och sjalar som flera redan skrivit här men jag tänker också på handledsvärmare och väska/kasse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Resagarnspläd
Hej. Det där med restgarn är ett gissel. Själv har jag gjort en pläd i mormorsrutor. Hmm, jag är ju lite lat så jag gjorde en enda stor rektangulär ruta. min 15 åriga son älskar den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Sticka vantar och sockar. Lämna till någon hjälporganisation som skickar vidare till behövande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
Av akrylgarn kan du virka skrubbisar. Virka en lagom stor bit med fasta maskor, vik den dubbel och sy eller virka ihop den. Används till städning och rengöring och tvättas med övrig tvätt.
Halsduk randig på längden. Lägg upp ca 300 maskor, masktäthet 2 maskor per centimeter och halsduken blir ca 150 cm lång. Sticka tills halsduken är 15 cm bred eller önskad bredd. Byt garn när du känner för det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
Jag virkar mina amigurumin av restgarn som min mamma samlat på sig under åren. Till nåldynor går det ju heller inte så mycket garn, baby sockor, vantar, skor, mössor...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Här kan ni gå med och visa restgarnsalster
http://restgarnsblues.blogspot.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:38.