Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-03-31, 14:53   #16
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd

En tråd kring overlocksömmar på vanlig symaskin minns jag inte. Du får gärna länka till den så kan jag titta på den och eventuellt flytta tillbaka den om det blivit fel. Innan jag vet vilken tråd det är kan jag inte svara på något kring den...

Vi forumvärdar gör fel, det tror jag att vi alla vet. Upptäcker ni något som ni tycker verkar ha blivit fel eller något ni inte tror att vi har upptäckt, anmäl tråden eller skicka ett mejl via sysidan. Jag försöker skumme igenom alla trådar men ibland missar vi något.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 15:38   #17
monikaw monikaw är inte uppkopplad

Nu var det ett tag sedan den flyttades men minns att den först låg under symaskiner. http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=17361
monikaw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 15:46   #18
Forumvärd

Du har rätt i att den först låg där, och, det var precis där den skulle ligga. Jag har flyttat tillbaka den dit nu. Antagligen så hade jag helt enkelt läst fel. (Vanligtvis så brukar jag leta upp maskinen ifråga, oavsett vad jag "tror" just för att vara säker på att jag inte gör något galet, men, den gången hade jag antagligen missat det eller något annat.) Hur som helst, nu är det ordnat. Bra att du påpekade det.
Gammal 2009-03-31, 20:09   #19
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

Ska inte alla inlägg om symaskiner ligga i forumet Symaskiner, även om det gäller brodermaskin?
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 20:25   #20
Forumvärd

Vi har ett forum för maskinbrodyr. Nu finns det inga speciella regler så jag har gjort så att frågor rörande att brodera med maskin alltid hamnar i maskinbrodyrforumet och att frågor kring symaskiner med maskinbroderifunktioner hamnar lite olika beroende på vad de handlar om. Handlar de om maskinbroderiet så hamnar de där, handlar de om annat som passar bättre i symaskiner hamnar de där. Frågor kring rena broderimaskiner hamnar också i maskinbrodyrforumet. Oftast så brukar sådant inte behöva flyttas så mycket på eftersom maskinbroderifolket här ändå hänger i maskinbodyrforumet och automatiskt lägger sådana trådar där.
Gammal 2009-05-10, 12:08   #21
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad

Återupplivar denna tråd med frågan varför denna http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=14135 inte blivit flyttad till Fritt forum. Tråden handlar om ett TV program och varken sömnd eller tillbehör? Så har det idag flyttats trådar som jag skulle besöka men dom fanns inte där. Inte ens en hänvisning till vart dom finns?? Lite irriterande faktiskt!

Om jag vill följa tråden exepelvis "färga skinn" så vet jag vart den fanns men nu finns den inte där och ingen ny adress.
Det modereras bra mycket ibland.

förstår inte varför att ha tidsbegränsning i att tråden flyttats. Jag kanske int är inne på sidan på en vecka!!!!!!!!!!!!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-10, 12:22   #22
Forumvärd

Tråden om Project Runway handlar om ett tv-program där sömnaden är en viktig del. Därför har jag bedömt att den hör hemma i allmänt forum lika mycket som trådar om kurser, utbildningar och mässor.

Anledningen till att hänvisningarna är tidsbegränsade är att det annars i vissa forum blir mer hänvisningar till flyttade trådar än faktiska trådar på de första sidorna. Jag sätter i allmänhet en hänvisning på 3 dagar, vill ni ha hänvisningar under längre tid så får ni gärna lämna förslag på hur länge.

Alla trådar som flyttas flyttas med hänvisning, såvida inte någon gjort fel. Är det så att ni tror att det inte har skett kan jag kolla vem som har flyttat, när, var och huruvida det är med eller utan hänvisning.

Är det så att du absolut vill ha koll på trådarna kan du välja att prenumerara på ämnet, en funktion som i alla fall jag tycker fungerar rätt bra.

Jimipe
Forumvärd
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:22.