![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Söm till stickat
Kan det vara möjligt att sy ihop en stickad tröja på maskinen,vilken söm skulle man då kunna använda?
Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det kan Du visst göra.
Är det en tröja i bomull, kan Du använda vanlig raksöm. Annars kan Du använda en svag sicksack |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja, Sylena, du kan göra det och använda nästan vilken söm du vill! Prova på en liten bit först att du är nöjd. Är det bra så är det rätt söm, så enkelt är det!
![]() Jag skulle nåla ordentligt och sen tråckla på maskin med långa stygn innan jag syr sömmen eftersom det knappt går att sprätta om det blir fel! ![]() Pressarfotstrycket är viktigt, det kanske ska minskas lite. Jag ser att du har Designer i din syhörna, då kan du ju ställa in Elastiskt Kraftigt på maskinen och välja antingen Sy ihop eller Sy och överkasta, så får du bra sömmar av sig själv och förslag på syfot. Det är bra att testa med syfot J, den tycker jag är bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för tipsen.Jag har snart stickat färdigt och då ska jag prova.
Lena |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:02.