![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
okej.. det verkar finnas något dåligt att säga om alla maskiner, det verkar vara upp till var och en vad man tycker.
Berninan är ganska lockande men priset är nog lite för högt för mig.. Vilket är synd, den sydde jättefint tyckte jag! Vet någon nånting om Singer 14T967DC? Den är väldigt billig jämfört med de andra fast den verkar ha samma sömmar/funtioner. Är den inte lika stabil eller är motorn svagare? Jag försöker lista ut skillnaden genom att läsa recensioner men har ännu inte lyckats.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har en Husqvarna 936 som har täcksöm, men jag har byggt om den totalt 2 gånger på ca 6 år...Det går förstås snabbare om man gör det ofta, så att man verkligen lär sig, men det känns ändå alltför bökigt. Så har du möjlighet att få två maskiner i stället för en kombi, och har plats för dem, så är det nog ett bekvämare val...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
man måste bort med stygnplåten och byta fot, vilket man inte behöver göra på de flesta andra. jag förstår att det inte är lika enkelt att byta nellan sömmar som på en vanlig symaskin eftersom att overlocker är mer avancerade, men att byta stygnplåt verkar för jobbigt... Singern verkar väldigt bra, även om det finns blandade åsikter om den. Den ska vara ganska tyst, lätt att trä om när man lär sig den och den ska även sy fina sömmar. Dock verkar instruktionsboken bara ganska dålig.. Men det löser sig nog, jag är ganska envis och ger inte upp i första taget! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jeg har hentet min Bernina 1300 MDC i dag, og jeg har da byttet fra Pfaff 4862 ! Har også hatt evolve, men byttet den inn i en imagine wave og coverpro. CPen reiste ganske fort..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nu har du kanske bestämt dig redan? Jag valde separata maskiner av den anledning att jag fick låna en overlock först, och köpte då en Janome coverpro. Jag har inte ångrat en sekund, Har haft de i 2 år. Overlock har jag köpt till senare då jag inte kunde låna den längre. Jag har aldrig saknat möjlighet till 5-trådig overlocksömnad, men har å andra sidan aldrig testat det heller.
Jag och coverpro var inte alltid helt kompisar till en början men nu går det strålande! Det är som någon sa väldigt skönt att kunna sy hela plagg utan att behöva byta. ![]() Vad gäller Singern du frågar efter, har du sett denna tråd? http://www.sysidan.se/forum/showthre...118#post117118 Jag vet inte hur mycket som skiljer de två modellerna men tänkte det kunde vara värt att tipsa om att hon haft problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
coverstitch, köpa, overlock, täcksöm |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:49.