![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Hejsan!
Jag har också grunnat på nosen, och tycker inte originalet blir fint. Man ska alltså virka runt runt till en oval liten boll, som man fyller med vadd och syr fast liggandes. Så, Polliver, du har tänkt alldeles rätt. Jag har nu virkat en oval (enkel) nos, som jag sydde fast och fyllde lite innan jag sydde de sista stygnen. (Broderade nos och mun innan.) Tyckte det vart finare, och inte så klumpigt. Upptäckte på mönstret att bakbenen var kortare än frambenen, så där la jag till några varv, gjorde även svansen lite tunnare, då jag tyckte det är finare. Men, det är ju en smaksak. Kanske lägger in en bild på min sida sen på det färdiga resultatet. Mvh /Ewa http://ewashemgjorda.blogspot.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nosen
...jag har inte sytt ihop min katt än men jag tror inte att man ska fylla den med vadd. Eftersom den virkas som en oval blir den ju dubbel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Enligt mönstret, och om man ser hur andra gjort, så skall nosen fyllas... Och enligt mönstret virkas den inte som en oval, utan som en cylinder som fylls och sys fast. Jag gjorde den dock oval och enkel. Tyckte den vart mycket finare så, och inte lika klumpig. Men, det är ju en smaksak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:32.