![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#2 |
|
Sicksack eller raksöm är en smaksak. Med smal sicksack kan det bli en musselsöm och ganska dekorativ.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Aha.. va kul. Det ska jag testa någon gång. Tack för informationen
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Forumvärd
|
Tack så mycket, nu vet jag åtminstone hur jag använder foten. Däremot så har jag fortfarande inte riktigt fått ihop hur det går ihop med rullfållen som finns på trikåplagg där tyget liksom är utstretchat och sömmen nästan är som plattsöm... Är det någon specialvariant eller har jag fått lära mig fel namn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
En sådan rullfåll kan Du göra med overlockmaskinen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Forumvärd
|
Är båda rullfåll alltså, men ser ut på helt olika sätt, sys på olika sätt och viks på olika sätt? Det här börjar bli rätt förvirrande... :P De rullfållssömmar jag har sett på overlock är också tvåtrådiga, vilket gör att detk änns ännu konstigare att det skulle handla om två helt olika typer av sömmar... :S
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
När jag syr rullfåll på overlocken, tar jag bort vänster nål, och gör inställningen för rullfåll.
Den fållen blir med tre trådar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
![]() Det finns både tvåtrådig och tretrådig rullfåll på overlock Senast redigerad av Alvan den 2009-04-22 klockan 18:17. Anledning: tillägg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
pfaff select 1548, rullfåll |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:59.