![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Strumpor
Jag håller på att sticka ett par sockar i Opalgarn. Har kommit strax förbi hälen, åsså var jag lite snabb och läste inte precis hela beskrivningen.
När man stickat häldelen och har tagit upp nya maskor på sidorna så ska man ju sedan maska av igen för att få rätt antal maskor. Efter jag var klar med det så märkte jag att man skulle maska av varannant varv, men jag har gjort varje varv... Tror ni det spelar nån roll att det är varje varv? Eller måste jag ta upp det igen och göra om det?? Storleken är för 6-8 år, så det är inte så superstora strumpor.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Jag tror att du behöver repa upp, det blir för kort "häl" annars. Precis där skaftet går över till foten blir det för trångt. Hoppas att jag har förklarat vettigt! mvh Annika L |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tänkte det jag också, provade på hon som ska ha dom. Och då funkade det hyfsat. Eller i alla fall tillräckligt för den lilla foten.
Får hålla tumamrna för att det går bra, för strumpan är nästan klar. Upptäckte det inte i tid.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag maskar alltid av varje varv efter hälen och har aldrig upplevt att det skulle bli några problem! Det beror ju säkert också på hur lång hällappen är, hur rymligt det blir över vristen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:47.