![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Problem med att ladda upp bilder...?
Jag undrar varför jag får upp ett meddelande "too large" när jag laddar upp bilder här i mina album? Ja, jag förstår ju att bilden är för stor... Men jag förstår inte varför?
Det var inga problem med de 10-12 första jag laddade upp. Nu måste jag ställa om min kamera på VGA-kamera för att det ska lyckas. Någon mer som varit med om detta? Känns ju som att bilderna blir sämre? (Antar att man kan skära dem i ngt fotoprogram...? ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
admin
|
Bildfilerna är för stora - vi kan inte ta emot 10-megapixelsbilder. Så de behöver förminskas max 104x1024 pixels storlek innan uppladdning. Din uppladdning går desutom mycket snabbare då.
Om du inte har bildredigeringsprogram kan man förminska via någon av dessa webbtjänster: Det är enklare att göra det via webben: www.shrinkpictures.com www.resizepic.com www.resizr.com www.resizeyourimage.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
om jag får komma med ett tips så tycker nog http://www.resizeyourimage.com/ är lättast att använda
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag brukar högerklicka på bilden jag vill förminska och välja att öppna i Paint. Där kan man förminska bilden tills den är i den storlek man vill ha den.
Brukar spara en ny kopia av bilden, så jag har både den stora bilden och den nya lite mindre. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:46.