![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Att knyta ihop trådarna är inte bra.
Jag brukar sticka några maskor med bägge trådarna vid garnbyte. Sedan fäster jag in trådändarna "åt varsitt håll", det brukar hålla. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Att knyta ihop garn är inte att rekommendera. Att göra som Dahlia föreslår fungerar utmärkt; stickar man delar till ett plagg som ska sys ihop kan annars man se till att alltid börja nytt garn i sidan, så kan man sedan fästa garnändarna i sidsömmen.
Allra bäst är nog ändå en "felted join" (man tovar ihop ändarna på gamla och nya garnet) om man använder ullgarn, eller en "russian join" (där ändarna sys ihop i varandra) om man använder annat garn. Bägge är i princip osynliga, och har dessutom fördelen att man inte har några garnändar att sy fast efteråt. Lite svåra att förklara i bara ord, så jag länkar istället: http://www.knittinghelp.com/videos/knitting-tips. Scrolla ner till avsnittet om "Joining Yarn", där finns både felted och russian join. (Kan verka lite onödigt komplicerat men det är det inte, jag lovar!) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Man trär tråden på en stoppnål och trär tråden i maskorna, följ liksom stickningen på baksidan.
|
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:42.

Hybrid-visning