![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#9 |
|
Om jag skulle
korta av ärmen skulle jag inte korta den nertill utan i ärmkullen.
Sprätta ur ärmen inkl fodret, sprätta upp innersömmen så långt som du behöver för att kunna lägga ut ärmen och rita av kullen (Detta för att du skall få samma mått till ärmhålet efter du kortat ärmen. Mät ut den nya ärmlängden mitt på ärmen, lägg den avritade kullens topp där och passa in den avritade ärmbiten (du får ev justera i sidorna) Rita ut den nya ärmkullen plus sömsmån och klipp sedan av det överflödiga tyget. Sy sedan först ihop ytterärmen och därefter fodret (som är enklast att sy ihop för hand med små stygn. (syns ju inte i alla fall) Jag har själv motsatt problemen att mina armar är för långa och jag får förlänga men min man har korta armar så jag har gjort som ovan förut på en kavaj och det blev jättesnyggt. Lycka till hur du än gör/ Gördis |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:23.