![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Vad kul att du valde en Lillstina, det är en trevlig och lättplacerad modell när den inte är i bruk.
En vävspännare är ett måste för den håller ut väven vid inslaget. Så bör du ha en spolmaskin för att spola upp garnet på. Så behöver du en skyttel att sätta spolen i om du inte vill plocka in tråden för hand. Skitgöra ![]() Senast redigerad av Delfintua den 2009-04-03 klockan 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad kul att du köpt vävstol!
Jag instämmer med Tuas lista och tänkte mest tipsa om att gå på loppis och second hand. Där kan man hitta massor med bra väv-tillebhör. Jag har köpt flera bra skyttlar och ett par spännare så. Spolmaskiner är mer sällsynt på loppis men med lite tur så ![]() Om du skulle köpa skedar på loppis så kolla dem noga så att de inte är rostiga eller böjda. Lycka till! /Ilsefin |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nu är vävstolen hemma! Den är större än vad jag trodde men det funkar. Jag har vunnit en skyttel och en vävspännare på tradera. Av säljaren till vävstolen köpte jag också en säck färdigklippta mattrasor, och i vävstolen satt en varp typ 50 cm bred som passade till trasmattor, så hittils har det blivit sex stycken små trasmattor.
Egentligen skulle jag villja väva lite i de ullrestgarner jag har, men de passar inte till varpen och det känns ju onödigt att inte använda den varp som sitter. Efter att ha lånat stora vävboken på biblioteket och försökt lära mig hur man varpar, blev jag lite avskärckt. Det verkar jättejobbigt att sätta i ny varp!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Har du mattvarp i så passar det utmärkt att använda dina ullrestgarner till en rana. Att sätt i ny varp är inte så jobbigt som det kanske verkar. Det är halva nöjet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() grattis till vävstolen
![]() du fixar en ny varp, lätt som en plätt. du behöver ju inte börja med nåt jättesvårt o jättelångt. se det som en träningsväv ![]() lycka till monika |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:39.