Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-03-31, 13:15   #1
clindh clindh är inte uppkopplad
admin

"Tyger och tillbehör" är onekligen ett lite luddigt namn.

Tillbehör av alla de slag skall kanske ha ett eget forum, många är ju generella och används till många sorters arbete - tex saxar.

Tycker det verkar bra att även tillbehör till symaskiner ligger i Symaskiner, det finns det ju så mycket sånt. Forumet kan ju få heta "Symaskiner och tillbehör", lite tydligare då?
clindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 13:18   #2
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd

"Symaskiner och symaskinstillbehör" eller ditt förslag med en förklarande text tror jag skulle vara bra. Det viktigaste är att det tydligt framgår att det är tillbehör till symaskiner som hör hemma där.

Jag tror att det är för dålig fart för att ha ett forum för varje specifikt tillbehör. Däremot så tror jag att ett forum för tyger och ett forum för "övriga tillbehör" skulle kunna vara praktiskt för att lättare kunna hitta.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 13:30   #3
monikaw monikaw är inte uppkopplad

Jag tycker att det flyttas lite väl omotiverat och konstigt ibland.

Som när tex en fråga på en vanlig symaskin som ursprungligen var inlagd under symaskiner flyttades till overlockforumet bara för att frågan var hur man skulle få till en overlocksöm på den vanliga symaskinen. Eller är det så att om man ska sy en "falsk" overlocksöm på sin vanliga maskin så ska man lägga in den i overlockforumet?

Eller så är det bara jag som är förvirrad? Jag gissar att kanske alla har sin egen tolkning om vad som ska finnas under vilket forum och att det kanske då lätt blir snurrigt emellanåt?!
monikaw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 13:38   #4
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

MonicaW. Det var just därför jag startade den här tråden,,, det är lite "luddigt" ibland, i vilket forum man ska lägga sina funderingar!

Ibland kan jag också fundera över,,, varför vart den tråden flyttad?

Christer: Symaskiner och symaskinstillbehör, låter bra, tycker jag.

Det skulle inte heller vara så dumt, med en notering Flyttad tll,,
Inte bara Flyttad.

Senast redigerad av Dahlia den 2009-03-31 klockan 13:48.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 14:53   #5
Forumvärd

En tråd kring overlocksömmar på vanlig symaskin minns jag inte. Du får gärna länka till den så kan jag titta på den och eventuellt flytta tillbaka den om det blivit fel. Innan jag vet vilken tråd det är kan jag inte svara på något kring den...

Vi forumvärdar gör fel, det tror jag att vi alla vet. Upptäcker ni något som ni tycker verkar ha blivit fel eller något ni inte tror att vi har upptäckt, anmäl tråden eller skicka ett mejl via sysidan. Jag försöker skumme igenom alla trådar men ibland missar vi något.
Gammal 2009-03-31, 15:38   #6
monikaw monikaw är inte uppkopplad

Nu var det ett tag sedan den flyttades men minns att den först låg under symaskiner. http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=17361
monikaw är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-31, 15:46   #7
Forumvärd

Du har rätt i att den först låg där, och, det var precis där den skulle ligga. Jag har flyttat tillbaka den dit nu. Antagligen så hade jag helt enkelt läst fel. (Vanligtvis så brukar jag leta upp maskinen ifråga, oavsett vad jag "tror" just för att vara säker på att jag inte gör något galet, men, den gången hade jag antagligen missat det eller något annat.) Hur som helst, nu är det ordnat. Bra att du påpekade det.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:33.