|  | 
|  | Nyheter |  |  | Artiklar |  |  | Bloggar |  |  | Forum |  |  | Bilder |  |  | Annonser |  |  | Recensioner |  |  | Länkar |  |  | Kalender |  |  | Medlemmar |  |  | Din sida |  |  | Om... |  | 
 Bevakningar
 Bevakningar    Inställningar
 Inställningar    Sök i forum
 Sök i forum    Forumregler
 Forumregler  | 
 | |||||||
| Notiser | 
|  | 
|  | Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ | 
|  | 
|  2009-03-29, 23:01 | #1 | 
| Medlem sedan: aug 2004 
				 | Jag återkommer alltid till att: för det första ångrar man aldrig en Bernina! och för det andra blir man alltid sugen på "lite mer"! Eftersom Berninor håller så fantastiskt bra och länge är det väl värt att lägga ner lite mer eftersom de faktiskt blir billiga i längden! För ca 15 år sedan blev jag tvungen att välja en maskin "ett steg lägre" än jag egentligen velat och det ångrade jag bittert! (Det var några NYTTIGA extrafinesser!) Så nu när jag skulle köpa ny valde jag MED broderivariant dvs 440QE och som Annika74 säger kan man ju välja att inte köpa med broderienheten direkt! (Men det går ju alltid att få bättre pris totalt när man plockar till direkt... Jag brukar alltid försöka få med en massa extra "på köpet" - nålar, spolar, broderitråd, mm, mm!) | 
|   |   | 
|  2009-03-30, 07:56 | #2 | 
| Medlem sedan: mar 2009 
				 | Tack för svaren! Givetvis skulle jag också vilja ha en bättre maskin, men är nybörjare och känner att 10.000 är det jag max vill lägga ut, vet ju faktiskt inte ens om jag kommer tycka det är roligt att sy. Hur är andrahandsvärdet på maskinerna? Tänkte att man kanske kan sälja den och köpa en bättre lite senare? Funderar iaf. på en activa 220 - vad tror ni? Är det en bra start? | 
|   |   | 
|  2009-03-30, 12:00 | #3 | 
| Medlem sedan: aug 2004 
				 | Det tycker jag är fullt tillräckligt! Du kommer att uppleva stor syglädje och inspiration! Lycka till! | 
|   |   | 
|  2009-03-30, 15:22 | #4 | 
				 | ser nu att den saknar overlock, är det något man använder ofta? Kommer jag sakna det? | 
|   |   | 
|  2009-03-30, 17:03 | #5 | 
| Medlem sedan: jan 2009 
				 | Overlocksömmar är bra när du syr i trikå. Vanlig raksöm brukar inte hålla när man syr i trikå, så syr du mycket i trikå, då är det nästan ett måste... | 
|   |   | 
|  2009-03-30, 17:16 | #6 | 
				 | okej då ska jag verkligen inte ah den msknen... Tillbaka på ruta ett...  Hittar ingen annan bernina i min prisklas (max 10.000) någon annan som har tips på en bra maskin? | 
|   |   | 
|  2009-03-30, 17:24 | #7 | 
| Medlem sedan: jan 2009 
				 | Men är du säker på att den inte har någon form av trikåsöm?? Min första symaskin jag köpte för ca 20 år sen, hade det... den låg i prisklass 4000:-. Jag sydde massor av bebiskläder till mina tvilingflickor, på den. Och de höll tvätt efter tvätt...  | 
|   |   | 
|  | 
		«
			Föregående ämne
			|
			Nästa ämne
		»

| 
 |  | 
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:21.

Hybrid-visning
 Hybrid-visning