![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Jag tycker också att det är jättefint med att ha rosa om man har rött hår!
![]() När jag var liten så skulle jag alltid ha rött till allt. Men det kanske är indoktrinerad pga att mina föräldrar inredde mitt rum med röda saker (mitt babyrum). Men jag tyckte om färgen. ![]() Nu tycker jag om alla möjliga färger. Det är lättare att säga vilka färger jag inte tycker om än tvärtom. ![]() Men alla färger blir fina beroende på hur man kombinerar dem. Jag tycker så mycket om färger och fundera ut fina färgkombinationer som jag sen håller mig till i ett tag.. Det kan man se på mina dockkläder jag gör. Men för mig själv har jag en förkärlek för rosa, dvs babyrosa inte cerise. I hela mitt liv hade jag "hatat" rosa (vet inte varför) ända tills för ca 5 år sedan då jag började tillåta mig själv ha rosa och nu har det gått överstyr. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Färger är kul. Men hur det kommer sig att man väljer en före en annan är nog väldigt olika. Som barn hade jag mycket röda kläder då min mamma älskar rött. Jag själv gillade inte alls rött. Vilket ledde till många många år utan röda kläder sedan jag själv började köpa mina kläder. Det är först efter att jag blev 30 som jag börjat tycka att det kan vara fint med rött. Som barn så älskade jag rosa och babyblått. Blått har jag sedan gillat i många år, men har på sista tiden börjat gilla grönt i alla dess nyanser. Mina favoritfärger idag är grönt och blått.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ska man djuploda lite om färger så har ju varje chakra sin färg. Beroende på vilket chakra man vill stärka så väljer man kanske instinktivt just rätt färg. Fel färg kan dra ner energierna så man får va lite aktsam. Jag gjorde en kurs och testade ceriserosa och jisses vad svag jag blev med den färgen. Direkt jag fick färgen på mig sjönk all muskelstyrka. Ganska intressant med färger...
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:24.