![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Raksömmen är fin. Tyget är bomull och jag använder polyestertråd.
Det som är konstigt är att jag testade i lördags och jag har för mig att jag fick bra zig-zag söm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Är raksömmen fin ska du inte ändra undertrådssänningen. det är något annat som e fel då.
Du har ställt stygnväljaren på 2:a "pluppen" och sen valt längd och bredd på stygnen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har längd på 1,5 och bredd på 5 enligt det som visas när man väljer zig-zag söm. Vad är stygnväljare på nr 2 (pluppen)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Bra förklarat va
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
OK! Ja, den är på rätt plats!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Testa att öka på längden på stygnen rejält til 3, 3,5 och börja sy en bit in i tyget får du se vad som händer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har försökt med samma resultat, möjligen lite lite mindre spänd söm men ingen stor skillnad. Det känns som det inte finns så mycket annan inställning man kan ändra på. Jag får nog ringa till butiken för att få lite hjälp.
Tack Helene för hjälpen!!! Snällt!! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:53.