![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
Visa resultat för omröstning: Använder du overlocktråden från SMD? | |||
JA i min overlock från SMD |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 25.93% |
JA fast bara i annan maskin |
1 | 3.70% |
NEJ jag är inte nöjd med tråden |
8 | 29.63% |
inget av ovanståde (lämna kommentar) |
11 | 40.74% |
Antal röster: 27. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Måste fråga...Gäller denna tråd overlocktråden på koner eller är det den på vanliga rullar?
Trodde jag skulle få med femtio tusenmeters rullar med min overlock men fick istället 12 koner, inte mig emot men är nyfiken på om det är den tråden många upplever som dålig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
De jag upplever vara tröga är de raka rullarna 50 st om jag minns rätt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tänkte på de rullarna som man får med gratis, tror det är 50 st. Ligger fortfarande här hemma ouppackade - jag kan inte med att slänga dom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kanske du kan skänka bort dem antingen till någon hjälporganisation eller genom "Annonser" här, om du inte kommer använda dem? De går att använda, bara det att inte alla maskiner trivs med dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
De trådar jag fått därifrån och använt utan större bekymmer är stora overlockskoner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Kanske de bytt till konerna just pga att de vanliga är lite småusla?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det var något år sedan jag fick konerna. Jag tror de går lite "fram och tillbaka" mellan olika trådpaket.
Det är alltså ingen kanontråd den jag har heller, men den funkar fast den "dammar" en del så man får vara noga med rengöring. Inga trådbrott eller hoppstygn eller så dock för mig. Använder den på både overlock och coverstitch. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:45.