![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Hoppsan - finska...hmmm...jag förstår inte ett dyft.
Jag fiskar efter derivater till taft, d.v.s. vilka andra tyger är likvärdiga eller jämförbara med taft i fråga om fall och tjocklek. Hur är det med shantung eller thaisiden? Är de tillräckligt nära? Dupion är väl ännu stadigare än ovan nämnda och går väl inte att jämföra, eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tror att du kan använda mönster där duschesse tyg rekommenderas.
Taft är något stelare och faller inte lika snyggt som duschesse men går utmärkt att använda. TAFT Ganska lätt men något stelt och frasande tyg i tvåskaftväv. Taft vävdes ursprungligen av siden men numera ofta av konstfiber DUCHESSE Duchesse heter ett tyg som vävts i satinbindning som gör rätsidan glansig. Förekommer både i siden och acetat. lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack, tack! Då ska jag kika två gånger på de mönster där åtminstone duchesse står med i förteckningen!
![]() Finns det fler alternativ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej
jag har använt satin, duchesse, taft och thaisiden och sytt av samma mönster och det har blivit bra ![]() hälsar Karin i Östersund |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack så mycket - då tuffar jag på då när jag hittar något kul!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:31.