![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Ja asch fy sjutton vilket bakslag. Stackars tranor. Det dräller ner här också så våren får nog vänta ett tag. Hoppas tranorna kan få varma strumpor av någon stick kunnig.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Jag har garanterat sett och känt vårtecken i Skåne
MYGG = MYGGBETT ![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Ha ha, Jotack det där känner jag igen. jag hade en envis mygga runt ansiktet idag när jag satt på altanen och tog en kopp kaffe. Den blev inte så gammal.
![]() |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Lärkorna har kommit och Nässelfjärilarna har vaknat till liv. Då är det väl nästan vår.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Flera kvällar på rad har jag lyssnat på ett absolut säkert vårtäcken. Vår gammelgroda har vaknat och kväker ljudligt. Extra kul eftersom det betyder att det finns fler grodor i dammen nu. En ensam groda kväker inte, så det ljudet gör mig extra glad.
![]() |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Ett säkert vårtecken är att våra automatiska markiser på jobbet åker upp och ner som tokiga...
Och att väldigt många fler hämtar glass och smaskar på (vi har gratis glass på jobbet) |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
men åhhh..vart jobbar du???
Jag har hittat både tussilago och scilla. och knoppar av vitsippa och gullviva (någon form av sådan) uppe i vårt torp. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Min sambo såg sädesärlan idag det är vårt bästa vårtecken
![]() |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:53.

Och att väldigt många fler hämtar glass och smaskar på (vi har gratis glass på jobbet)
Hybrid-visning